Hitman 2016 İncelemesi

Paris'te bir ajan gördüm sanki.

1
364 views

Cinayeti Sanata Dönüştürmek

Oyun yapı itibariyle bizi özellikle kalabalık mekânlarda gizliliğe oldukça önem vermemiz gerektiğine itiyor. Çünkü çoğu mekânlar korumalar tarafından sıkı korunmaktadır. Böyle bir ortamda psikopata bağlayıp paldır küldür koşuşturmanın hoş sonuçları olmayabiliyor. Silah çekmek bile kolayca öldürülmenize sebebiyet oluyor. Bunun yerine adımlarımızı daha akıllı atmamız gerekecektir.

Oyun bize ilginç mahallerde hassas serbestlik tanımış. Şöyle ki bir görev sırasında deşifre olmamız ve hatta işin çığırından çıktığı noktalarda bile bize özgürlük sunulmaktadır. Deşifre olup Hunted statüsüne düştüğümüzde peşinize düşen bir korumayı belli noktalara çekerek akıllı hamlelerle yok edip üniformasına bürünerek görevi aksatmadan devam ettiriyoruz. Daha önceden planlanmamış böyle durumlar olduğu vakit stratejimizi de değiştirmek zorunda kalabiliyoruz. Oyunun bu dinamiği çok hoşuma gitti. Çünkü oyuncuyu daha farklı yöntemler izlemek zorunda bırakacak. Bu durum şüphesiz ki bir suikast oyununu zevkli kılacak en önemli detaydır.

hitman 2016 incelemesi 2Oyundaki görevlerin azlığından dolayı pek fazla mekânda oynama olanağımız olmuyor. Ancak Paris oyununda şunu anladık ki oyun, hedefimizi yok edebilmek için çok çeşitli alternatifler sunuyor. Bir görev başında aynı mekânın farklı noktalarında, değişik kimliklerde başlama seçeneğine sahibiz. Örneğin moda haftasının yapıldığı binanın mutfağında başlayarak hedef kişinin favori içkisinin tarifini mutfak personelinden gizlice öğrenebiliyoruz. Bu da bize ilerleyen durumda barmen olarak başlayıp hedefimizin içkisine zehirli bir madde atarak kurbanımızı lavaboya kadar takip etme olanağı veriyor. Bu hamleler zincirinin içi sadece anlattığım gibi değil tabi; bu bile bize değişik objelerle etkileşimlerle belli yola giderken farklı yöntemlerle uğraş verdiriyor. Bu gibi farklı kurgularla görev içeriği zenginleştirilmiş durumda.

Görev sonlarında görebileceğiniz bir puan sistemi de eklenmiş. Bir görevde hedef dışı karakterleri ne ölçüde öldürdüğünüz, deşifre olmanız ya da bir sivili vurmanız görev sonunda ceza puanı olarak yansımakta. Bu sadece açılabilecek Achievement brövelerine yansımaktadır. Ne derece önemli bir yeniliktir bilinmez.

Detaylarda Ne Gizli?

Bazı mekânlar oldukça kalabalık ve NPC insancıkları da oldukça detaylı modellenerek alışılmışın dışında bir atmosfer sunulmuş. Örneğin, bir moda defilesi izlerken etrafı kolaçan etmekten ya da daha farklı bir ortamda ufak detayları anlamsızca süzmekten kendimi alamadım.

Çevrede bulunan objelerin görselleri göze çok hoş geliyor. Mutfakta soğan filesinden tutun da, altın kakmalarla süslenmiş kapılara, ahizelere, spot ışıklardan yansıyan ışıklandırmalardan lavabodaki havlulara kadar ayrıntılı bir şekilde çizilmiş ve hemen her detay son derece gerçekçi. Böylesine hoş ayrıntılar sadece grafiksel anlamda kalmıyor. Sahne arkasına geçip etrafı kolaçan edeyim derken milyon dolarlık mankenlerin koşuşturmasına rastlayıp, bir başka odada açık arttırma müzayedesinin arasına dalabiliyoruz. Bu müzayede gibi çeşitli çevresel hareketliliğin detaylarını öğrenmek de size kalmış bir şey. Oldukça ilginç bilgilere rastlayabilirsiniz. Oyun bütün bunlarla kalmayıp görev içerisinde istihbarat açısından önemli bilgiler barındıran farklı konumlarla oyuna zenginlik taşımış.

hitman 2016 incelemesi 3

NPC modellemeleri görsel anlamda başarılı çizilse de animasyonları robot hissi vermiyor değil. Oyun da bize pek çok ortamda kalabalık insan topluluğu içine attığı için manken gibi hareket eden insancıklar atmosferi baltalayıcı etki yaratıyor.

Çevre sakinlerimiz bazen robotik hallerle hareket ederek mimikten ve tepkiden yoksun dolanıp can sıksa bile oyun mekaniğine detaylı katkıları unutulmamış tabi. Boş yere gezen, yiyip-için sürten başıboş modellerin olması bir oyunda en sevmediğim durumdur. Hele ki bize bu kadar kalabalık mahal sunmasına rağmen sadece dekor olsun diye konulan NPC´lerin olmasına çok canım sıkılırdı. Acaba bunlar çok mu gereksiz, diye bir insan grubunun yanında dikildim. Meğerse bu bizim gereksiz gibi duran Paris sakinlerimiz aralarında konuşarak bize görevle ilgili ipuçları veriyormuş. Ayrıca bir yere obje fırlatarak çevredeki kalabalığın dikkatlerini çekip zor anımızda bize avantaj da sağlayabiliyorlar. Bu mekanikler detaydan ziyade zaten olması gereken bir şeydi. Ama oyunun bütünlüğü adına çok önemli bir çalışma.

Hitman Intro Pack Mutliplayer destekli olmasa da 4k ve DirectX 12 desteği ile grafiksel haz bakımından cezbedecek gibi duruyor.