League of Legends’ta Sezon Öncesi Dönemde Oyun İçi Değişiklikler!

0
108 views

League of Legends‘ ta sezon öncesi dönemde oyun içi değişikliklere gidiliyor. Riot Games tarafından yapılan açıklamada önümüzdeki haftalarda yapılacak olan oyun için güncellemeler ile oyundaki bazı dengeleri sağlamak amacı ile değişiklikler yapılacak.

Haritadaki çalılardan, totemlere, ormandaki yaratıklara, öldürülen canavarlardan kazanılan altın miktarlarına, yıkılan kulelerden alınan altın miktarlarına kadar oyun için önemli ve stratejik olan ne varsa değişiyor! Yapılacak olan bu değişikliklere göz atalım;

league_of_legends_yeni_dönem

Oyun Akışındaki Değişiklikler

Harita Değişiklikleri

Sihirdar Vadisi, sezon öncesi dönemde biraz değişecek! Haritadaki çalılıklarda ufak bir temizlik yaptık. Tek bir totemin tamamen aydınlatamadığı ya da iki şampiyonun birlikte içinde durduğu halde birbirini göremediği çalıları düzelttik. Bizce bütün oyuncular hangi çalılara totem konacağını, çalıda nasıl savaşılacağını bilmeli, ama aynı zamanda çalıların da tutarlı ve hatasız olacağından emin olabilmeli.

league_of_legends_haritadaki_cali_degisikligi

Orman

Ormana, golemlerle kurtların arasına yeni bir yaratık kampı ekledik. Ayrıca şampiyonların seviyesi arttıkça, orman yaratıklarınınki de artacak. Seviyesi, öldürdüğü canavardan düşük olan şampiyonlar fazladan deneyim puanı alacak. Böylece oyun uzadıkça, ormancılar takımın gerisinde kalmayacak.

league_of_legends_orman_duzenlemesi

Ejderha

Ejderhayı öldürmenin başlarda yarattığı kartopu etkisini azaltmak ve oyun ortasında oyunu çevirmeye katkıda bulunması için, Ejderha öldürüldüğünde artık herkese altın verecek ama sadece yakınında olanlar, seviyelerine bağlı olarak deneyim puanı alacak. Diğer canavarlar ise, kendilerinden düşük seviye şampiyonlar tarafından öldürüldüklerinde fazladan deneyim puanı verecek.

league_of_legends_ejderha_duzenlemesi

 

Harita Hakimiyetinde Değişiklikler

Harita hakimiyetinde bir hayli değişiklik yaptık. Örneğin özel görüş eşyaları için yeni bir eşya yuvası ekledik, bir oyuncunun koyabildiği totem sayısına sınır getirdik ve totem seçeneklerini arttırdık. Bu şekilde harita hakimiyetini bir altın kazanma yarışından çok oyunun stratejik bir parçası haline getirmeyi hedefledik. Ek olarak, harita hakimiyetini tek bir oyuncunun sırtına yükleyerek optimize edilen oyun alışkanlığı çok yerleşince, haritada görüş sağlamanın tüm takımın sorumluğunda olduğunu yeniden vurgulamak istedik.

* Her oyuncunun haritada aynı anda en fazla üç gizli totemi (eski adıyla keşif totemi, yani yeşil totem) olabilir. Dördüncü bir totem dikildiğinde, ilk dikilen totem haritadan silinir.

* Bu sayıya Keşiftaşı, Wriggle’ın Feneri ve ziynetlerle dikilen totemler de dahildir.

* Her bir oyuncu, haritaya aynı anda en fazla bir adet görüş totemi(yani pembe totem) bırakabilir.

* Görüş totemlerinin artık 5 canı var ve görünmez değiller.

Ziynetler

Şu an ücretsiz alınabilen ve oyun boyunca evrilen üç adet ziynet var. Evrimleri tamamlanınca, dükkanda altın karşılığında yükseltilebiliyorlar.

league_of_legends_yeni_totemler

Kuleler

Bu sezon öncesi dönemde, kuleleri ve birer görev olarak oyundaki ağırlıklarını değiştiriyoruz. Oyunun başında kule yıkmak, tüm koridorlardaki şampiyonların rakibin önüne geçmesini sağlıyor, koridor safhasının becerileri sınama özelliğini ortadan kaldırıyordu. Sihirdar Vadisi oyunlarının en önemli bölümlerinden biri, koridor safhasıdır. Dolayısıyla, dış kulelerden birini yok edince tüm takıma verilen altın miktarı azalıyor, ancak kuleyi yıkan oyunculara verilen altın artıyor. İç kuleler tüm takıma biraz daha fazla altın verecek. En çok altını ise, inhibitör kuleleri verecek.

league_of_legends_kule_degisikligi

İnhibitörler

Sihirdar Vadisi’nde, inhibitörlerden birini kaybetmek büyük bir olay. Öyle ki; istatistiklere göre tek bir inhibitörü kaybetmek, takımın oyunu çevirip zafere ulaşması ihtimalini düşürüyor. Bu sezon öncesi dönemdeki ana amaçlarımızdan biri, kartopu etkisini azaltmak. Dolayısıyla inhibitör ölüm sayaçlarının süresini kısalttık ve inhibitör yıkıldığında haritadaki tüm minyonların güçlenmesi özelliğini kaldırdık. Ancak inhibitör yok etme başarısını da hiçe saymak istemedik. Dolayısıyla, artık sadece rakip inhibitörün yok edildiği koridorda daha güçlü minyonlar doğacak.

league_of_legends_inhibitorler

Ölüm Sayaçları

Önceki ölüm sayaçları biraz acımasızdı. Koridorun bir anda çığ gibi büyümesinin önüne geçmek için, bu süreyi kısalttık.

league_of_legends_olum_sayaclari

Ödüller

Ödüller, şampiyon öldürme serileri ve asistler elden geçirildi. Örneğin, ilk kanı alanların kartopu etkisinden yararlanmaması için, oyunun çok başlarında (4. dakikaya kadar) şampiyon katletmenin yararlarını azaltıyoruz. Çok sayıda asist alan şampiyonların takım çatışmalarına olan katkısı yeterince ödüllendirilmiyordu. Bu yüzden, asistlere verilen ödüller arttırılıyor ve asist serileri getiriliyor.

league_of_legends_ödüller

Başlama Sayaçları

Bu değişikliği hemen uygulamaya koymayacağız ama minyonların daha erken harekete geçmesi üzerinde denemeler yapıyoruz; tarafsız canavarların süresi de buna uyacak şekile ayarlanacak. Orman ve koridor zamanlamaları değişmeyecek; ancak takımın minyonlar harekete geçtiğinde doğru yerde olmak istiyorsa, oyun başı stratejileri daha çabuk hayata geçirilmeli.

league_of_legends_baslama_sayaclari

 

League of Legends’ta Sezon Öncesi Dönemde Oyun İçi değişikliklerin bir de videolu anlatımı yapıldı. Bu videoyu aşağıdan izleyebilirsiniz.