LoL 6.9 Yama Notları

0
76 views

League of Legends‘ın 6.9 yama notları açıklandı. Sihirdar Vadisi’nde Sezon ortası değişiklerinin gerçekleceği 6.9 yaması notları resmi sitede duyuruldu.

6.9 yamasında en önemli yeniliklerden birisi de büyücü sınıfının şampiyonlarına gelen yeni özellikler diyebiliriz. Vladimir, Malzahar, Cassiopeia, Zyra, Brand ve Vel’Koz’a yapılan güncellemeler 6.9 yamasında aktif oluyor. Ayrıca diğer büyücü sınıfı şampiyonları için yapılan değişikler de bu yama bizlerle olacak. Sizler için 6.9 yama notlarını özetledik.

Büyücü Eşyaları:

Yama notlarına şöyle bir göz attığımızda “Kayıp Cilt” adında yeni eşya dikkatimizi çekiyor. Seviye atladığında mana yenileyen, büyücü sınıfı şampiyonların erken safhalarda skor elde etmesine yardımcı olacak cinsten bir eşya olmuş. Kayıp Cilt‘in toplam bedeli 900 altın olara belirlenmiş durumda. Kuvvet Kitabı + Safir Kristal ve 115 altın ekleyerek satın alabiliyorsunuz. Bu eşya 25 yetenek gücü, 300 mana ve seviye atlandığında 3 saniye içinde azami mana miktarının %20’sini yeniliyor.

Ve üzülere söylüyoruz ki Ataların Buyruğu dükkandan kaldırıldı. Özellik Vladimir şampiyonu kullananların vazgeçilmez eşyası olan Ataların Buyruğu Sihirdar Vadisi’ne veda etti.

Asırlık Sopa‘da yapılan değişiklikler göz batıyor. Özellikle toplam bedelin 3000 altından 2600 altına düşmesi, beraberinde tabiki yetenek gücünü ve sağladığı mana miktarını da düşürdü.

Morellonomikon ise köklü bir değişikliğe gidilmiş durumda. 6.9 yamasından sonra Morellonomikon mana yenilemesi yerine 400 mana verecek. Toplam bedeli 2400 altından 2900 altına çıkarken, düşmanı katletme ve asistler azami mana miktarının %20’sini yeniliyor.

Büyücü sınıfının olmazsa olmazlarından olan Zhonya’nın Kumsaati ucuzladı ve eşya tarihi değişti. Yeni yamadan sonra Zhonya’nın Kumsaati eşyasını Maceracının Pazubendi + Şeytanî Külliyat ve 800 altın ile dükkandan satın alabileceğiz. Toplam bedeli 3500 altından 2900 altına düşen, ancak bununla birlikte yetenek gücünün azaltılması ve aktif olarak kullandığımız zamanı durdurun beklemesi süresinin artması büyücü sınıfını ne kadar etliyecek göreceğiz.

Hextech Eşyaları

Hextech Altıpatlar, yeni yama ile birlikte can emme sağlamayacak. Ve normal saldırı yaptığımızda ilave hasar eklenecek. Toplam bedel 1200 altından 1050 altına düşürüldü. Yeni olarak büyülü atış eklendi. Büyülü atışta Bir rakip şampiyona normal saldırıyla hasar verildiğinde hedef çarpılarak 75-150 (1-18. seviyelerde) ilave büyü hasarı alacak.

Ve Hextech eşyalarına yeni katılan eşyamız Hextech GLP-800, yeni yamada bizlerle. Uzun menzilli büyücü şampiyonların tercih edeceği Hextech GLP-800, etkinleştirildiğinde rakipleri buzlu atışlara boğup yavaşlacak. Çatışmalarda sağ kalmak isteyen büyücüler bu eşyayı kullanmak zorunda olacaklar. Rakiple çatışmayı seven, kitle kontrolü ağırlıklı büyücülere göz kırpan GLP, fazladan bir büyü bekleme süresi ve daha esnek çatışmanızı sağlayan bir hasar kaynağı sanacak. Hextech Altıpatlar + Antik Dönüştürücü ve 850 altın ekleyerek toplamda 300 altına bu eşyayı dükkandan satın alabileceksiniz. 80 yetenek gücü, 300 can ve 400 mana bu eşyayı satın aldığınızda sizin olacak. BUZ ATIŞINA değinecek olursak; Fırlattığı buzlu oklar patlayarak 100-200 büyü hasarı (1-18. seviyelerde) verir. İsabet alan rakipler 0,5 saniye içinde normale dönecek şekilde %65 yavaşlayacak. (Diğer Hextech eşyalarıyla paylaşılan 40 saniye bekleme süresi.)

Hextech GLP-800‘den sonra yeni olarak dükkana gelen Hextech Roketkemer-01 ise gözü kara hamleler yapmak için yardımına ihtiyaç duyacağınız cinsten bir eşya. Mesela Hextech Roketkemer’i Sıçra – Tibbers sersemletme kombosunun etki menzilini arttırmak için kullanın ister sizi canınızdan etmeye gelen bir yetenek atışından kurtulmak için kullanın. Karar size kalmış.! ATEŞ OKU: ekinleştirildiğinde ileri atılıp çevreye yakıcı oklar savrulmasını sağlacak. İleri atılarak her yöne 75-150 (1-18. seviyelerde) büyü hasarı veren ateş okları savrulmasını sağlar. Birden fazla okun isabet ettiği rakipler, sonraki oklardan %20 hasar alır. 2500 altında dükkanda yerini alan Hextech Roketkemer-01, Hextech Altıpatlar + Alazcevher ve 650 altın ile tamamlayabilirsiniz. 60 yetenek gücü, 300 can ve bekleme süresinde %10 azalma gibi özelliklerle büyücü sınıfının yeni eşyası olması yolunda.

Ormandaki Değişiklikler

Tabiki bu güncellemenin diğer önemli değişikliği ise ormanda oluyor. Özellikle sezon ortası diye tabir ettiğimiz 6.9 yama Element Ejderhaları Vadi’ye iniyor. Tek başına hüküm süren ejderhamız gidiyor, yerine 4 adet Element Ejderhası geliyor. Her biri katledildiğinde takıma kalıcı güçlendirme veriyor.

Dağ Ejderi
Kule ve destansı canavarlara verilen hasarı arttırır. Görevleri ele geçirme becerinizi pekiştirir.
Dağ Ejderi, katledildiğinde Destansı Canavar ve Kulelere kalıcı olarak %10/20/30 ilave gerçek hasar verilmesini sağlar.

Alev Ejderi
Şampiyon katletme gücünü arttırır. Düello ve takım savaşındaki etkinliğinizi pekiştirir.
Alev Ejderi, katledildiğinde kalıcı olarak %8/16/24 saldırı gücü ve yetenek gücü artışı sağlar.

Bulut Ejderi
Çatışma dışındaki hareket hızını arttırır. Haritada rakibe manevra üstünlüğü kurma becerinizi pekiştirir.
Bulut Ejderi, katledildiğinde kalıcı olarak çatışma dışında 15/30/45 ilave hareket hızı kazandırır.

Okyanus Ejderi
Eksik can ve manayı yeniler. Kuşatma ve dürtme becerinizi pekiştirir.
Okyanus Ejderi, katledildiğinde her 18/12/6 saniyede bir eksik can ve mana miktarının %10’unu yenileyen kalıcı bir yenileme etkisi sağlar.

Kadim Ejderha’ya değinecek olursak büyü ve saldırılara zamanla yakan, güçlü bir etki kazandırır. Element Ejderi güçlendirmelerinin etkilerini arttırcak. Oyunun 35 dakikasının sonunda bir daha Element Ejderi ortaya çıkmaz. Onların yerine her 10 dakikada bir Kadim Ejderha Vadi’ye iner. Sonraki 120 saniye boyunca normal saldırı ve büyüler hedefi 3 saniye boyunca 45 (+Her Element Ejderi güçlendirmesi başına 45) hasar vererek yakar. Sonraki 120 saniye boyunca Element Ejderi güçlendirmelerinin etkilerini %50 arttırır.

Baron Nashor‘un güçlendirme süreside arttırıldı. Yeni yama yapıldıktan sonra Baron güçlendirmesi 3 dakikadan 3.30 dakikaya çıkarıldı.

Şampiyonlar

Azir‘in ultisi artık hedefleri duvara mıhlamayacak. İmparatorluk Muhafızları’nın rakipleri yüzey şekillerine mıhlama ihtimali azaldı; bunun yerine rakipleri dar duvarların ötesine itebiliyor ya da duvar fazla genişse askerlerin arkasına düşürebiliyor. Illaoi‘da ise kabuk zayıflatmasının süresi azaldı; ancak dokunaçları daha hızlı ortaya çıkaracak.

Teemo‘da yapılan değişikler küçük şirin şampiyonumuzun güçlendirdiğini söyleyebilirsiniz. Son dönemde güçsüz görülen şampiyonlar arasında yer alan Teemo manasının yetersizliğinden oldukça fazla yakınan oyuncular olduğunu belirtebiliriz. Q yeteneği olan Kör Eden Dart’ın mana değerleri düşürüldü. Ve R yani ultisi her seviye de 75 mana değerini kullanacak.

6.9 yamasında UFO Corki, Buzul Olaf, PAX Sivir, Beyzbolcu Trundle, Hurdacı Trundle ve Geleneksel Trundle‘ın görsellerinde değişiklerinde güncelleme yapıldı. Güncelleme gelen kostümlere aşağıdaki galerimizden görüntüleyebilirsiniz.

Giderilen Hatalar

*Karthus’un yeteneklerinin Pasif – Ölüm Tanımaz sırasında bazen Rylai’nin Kristal Asası’nın yavaşlatma etkisini uygulamamasına neden olan bir hata giderildi.
*Artık Karthus Pasif – Ölüm Tanımaz sırasında Q – Hortlak Mayın yeteneğini menzil dışında kullanınca sıra dışı görsel efektler ortaya çıkarmıyor.
*Quinn’in bir saldırıyı iptal ettikten hemen sonra işaretli bir hedefe saldırırken Pasif – Alıcı Kuş yeteneğini tetiklememesine neden olan bir hata giderildi.
*Kâhin Dönüşümü artık imleç üstüne götürüldüğünde tarama menzilini gösteriyor.
*Oyuncuların sıradan kaçma cezaları boyunca, önceden hazırlanmış lobilere girmelerini engelleyen bir hata giderildi.
*”-” ile başlayan Kulüp etiketlerindeki görüntülenme sorunu giderildi.
*Bazı oyuncuların Yeni Şampiyon Seçimi lobilerinde kendi kulüp etiketlerini görememelerine neden olan bir hata giderildi.
*Bazı şampiyon ve kostümlerle totem yerleştirildiğinde, şampiyon seslendirmesinin bütün takım arkadaşları tarafından duyulmasına neden olan bir hata giderildi.
*Kartopu Savaşı Singed’in dönüş seslendirmesi artık küresel değil.
*Savaş Makinesi Alfa Skarner’ın bazen klasik Skarner seslendirme dosyalarını oynatmasına neden olan hata giderildi.
*Ölülerin Efendisi Azir oynarken bazen seslerinin üzerine Azir’in temel kostüm seslendirmelerinin binmesine neden olan hata giderildi.
*Kara Buz Anivia’nın Pasif – Yeniden Doğuş yeteneğine yoğunlaşırken duyulması gereken ses geri geldi.

Bu yamada muhtelif aralıklarla çıkacak olan Demir İnfazcı Kayle, Melun Hortlak Nocturne ve Kara Veba Singed bizlerle olacak.

Demir İnfazcı Kayle, Melun Hortlak Nocturne Kara Veba Singed