Kozmik Koruyucu Bard İncelemesi

2
2714

League of Legends‘ta yenilikler bitmiyor. Yakında bizlerle olacak olan gezgin destek şampiyonu Kozmik Koruyucu Bard‘ın incelemesi ile karşınızdayız.

Bard Oyun Tarzı

Bard, evrenin dengesi tehdit altındayken rüntara vücut bulan kosmik bir büyücü. Oyunda ise Bard bir destek şampiyonu olarak haritada devamlı gezinip takım arkadaşlarına dayanıklılık hareket avantajı sağlar.

Yenetekler

Kadim Tınılar

Bard, pek bi gizemli acayip kosmik olduğundan dolayı iki pasife sahip Kadim Tınılar ve Micinler. Bard‘ın varlığı vadi boyuncu çeşitli tınıların ortaya çıkmasını sağlar. Üzerilerinden geçip onları toplayarak ani hareket hızı artışı ve birazda deneyim kazanır. Ayrıca bu tınılar sayesinde eksik manasının bir kısmını tamamlar.

Bard‘ın hareket hızı güçlendirmesi tınıları art arda ve hızlı şekilde toplayabilmesi beş yüke kadar birikir. Ancak bu yükler bard çatışmaya girdiğinde sıfırlanır. Kadim Tınılar haritanın her yerinde görülebilselerde genelde Bard‘a yakın noktalarda ortaya çıkarlar. Son olarak tınılar haritada belirdikleri anda, Bard’ın mini haritasında da çıkarlar. Ancak rakipler onları sadece görüşleri varsa görebilir.

Mananız azaldığında ve koridor partneriniz görece güvenli konumdayken tını toplamak için etrafta dolaşın. Hareket hızınızdaki artış sayesinde topladığınız leziz tınılarla hızla yerinize dönebilirsiniz.

Micinler

Bu küçük sevimli ruhlar vadide dolaştıkça ve karşı takıma saldırdıkça Bard’ın yanında belirip onu takip etmeye başlarlar ve Bard‘ın her saldırısında hedefe doğru atılıp ona hasar verdikten sonra usulca kaybolurlar.

Micinler, Bard ne kadar tını toplarsa o kadar güçlendiklerinden oyunun başında bir tanecik Micini olan Bard zamanla bir orduya dönüştürebilir.

Ayrıca Tınılar Micinler’i sayıca arttırmanın yanında onların saldırılarınıda güçlendirir. Ve zamanla Micinleri alan etkili hasar, yavaşlatma etkisi ve daha çok hasar verme gibi ilave özelliklerde katar.

Son olarak Micinler ne kadar kalabalık olurlarsa olsunlar Bard çalıya saklandığı anda görünmez olurlar ve onu ele vermezler.

İpucu: Micinleri koridorda rakipleri devamlı dürtmek için kullanın. Oyunun başlarında sağlacakları hasar takasları kazanmanızı sağlayabilir.

Q- Kozmik Bağ

İsabet ettiği rakibi yavaşlatan ve ona hasar veren orta menzilli yetenek atışı. Kosmik Bağ çarptığı hedefin içinden geçerek ikinci bir hedefe yönelir. İkinci hedefte rakipse ikisini birden rakibin arkadasında duvarsa sadece ilk rakibi sersemletir.

Kosmik Bağ orman kamplarına ve oyuncuların oluşturduğu yüzeylere de çarparlar. Bu yüzden afetlere, stunlara ve Baronlara dikkat!

İpucu: Koridorda Kosmik Bağ’ı kullanırken önce minyonlara ardından şampiyonlara vurmaya çalışın. Minyon dalgasının için rakip nişancıya ulaşan bir atış hem baskınlarda hemde takaslarda oldukça avantajlı olacaktır.

W- Koruyucunun Mabedi

Bard, üzerinden geçildiğinde kendisine ve takım arkadaşlarına can değeri ve hareket hızı artışı kazandıran ufak bir Can Mabedi bırakır.

Koruyucunun Mabedi, yere bırakıldığı an kullanılabilir. Ancak birkaç saniye beklenirse güçü artar ve onu alan kişiye dahada fazla can değeri kazandırır. Can Mabedlerini hemen kullanmamanında riskleri olduğunu unutmayın. Mesala rakip şampiyonlar üzerine basarak Mabedleri yokedebilir.

Son olarak Bard aynı anda en fazla üç can mabedi bırakabilir. Bu mabedler kullanılana, yokedilene yada Bard bir dördüncüyü ortaya koyana kadar yerde kalır.

İpucu: Mabedleri güvenli şekilde güçlenebilecekleri yerlere bırakın. Rakiplerin ne kadar uzağında olursa yok etme ihtimalleri o kadar azalır. Üstelik dost şampiyonlarda can doldurmaya ihtiyaç duyduklarında onlara kolayca ulaşabilirler.

E- Sihirli Yolculuk

Bu kısa menzilli yetenek atışıyla Bard, hedef duvar üzerinde geçici bir kapı açar. Kapı açıldıktan sonra kapının açıldığı yapının normalde ne kadar geçilmez olursa olsun üzerine tıklayan şampiyonlar duvarın diğer ucuna sihirli bir yolculuğa çıkarlar. Şunuda unutmamak gerekiyor kapılardan sadece Bard’ın takım arkadaşları değil rakiplerde geçebilir. Yinede Bard’ın takımındaki şampiyonların geçitlerden daha hızlı geçtiğini ekleyelim.

Geçişler tek yönlü olduğundan şampiyonlarda bu yolcuğu tamamladıktan sonra bir daha geri dönemezler. Ancak geçidin açıldığı noktaya hızla dönebilirlerse bir kez daha geçebilirler.

Son olarak geçitlerden geçen şampiyonların hasar ve kitle kontrol etkilerinin hala açık olduğunu unutmayın. Bu yüzden seyahat sırasında çevredeki rakip şampiyonlara dikkat edin.

İpucu: Sihirli yolculuğu rakipleri şaşırmak için kullanın. Bard, çoğu şampiyona kıyasla duvarlardan daha hızlı geçebilir. Konum almak için bu özelliği Q yeteneğinizle birleştirin.

R- Kader Birliği

Kader Birliği hedef bölge içerisinde kalan ve hareket edebilen yada saldırabilen tüm birimleri geçici olarak duraklatan uzun menzilli bir yetenek atışı.

Birimler hareket edemedikleri süre boyunca tüm hasar ve kitle kontrol etkilerine karşı hasar görmez ve hedef alınamaz olurlar. Yalnız bir noktaya dikkat Kader Birliği belli bazı yetenekleri kullanan şampiyonları etkilemez. Vinin ultisi gibi durduralamaz hareketler yada rakiplerin üzerindeki kara kalkan yada büyü kalkanlar bu yeteneği engeller.

Kader Birliği takım arkadaşlarınızı ölümcül hasarlardan korumakta dahil pek çok farklı şekilde kullanılabilen çok yönlü bir yetenek.

kozmik-koruyucu-bard-inceleme-1

Bard’la Oynarken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Bard, Sihirdar Vadisi’nin en güçlü gezici destek şampiyonlarından biri olabilir. Ama ne zaman güvenli şekilde dolaşıp ne zaman koridor partnerinin yanında durması gerektiğini bilmeli. Eğer koridorunuzun durumuna dikkat etmeden sık sık tını toplayamaya çıkarsanız işler sarpa sarabilir.

Vadide Bard‘la gezip tozmaya başlamadan önce dikkat etmeniz gereken birkaç nokta var.

1. Amaçsızca Gezme

Bard‘la haritada dolaşırken koridorda baskı kurma gücünüzü kullanamazsınız. Bu yüzden koridordan ayrılırken buna değicek bir amacınızın olması gerekir. Belki karşı ormanı güzelce totemlemenizi sağlayacak birkaç tını gördünüz yada orta koridordaki arkadaşınızın rakip karşısında zorlandığını farkettiniz. Amaç ne olursa olsun yerinizi bırakırken iyi bir sebebiniz olmalı ve hızlı bir şekilde geri dönebilmelisiniz.

2. Gitmek mi Zor, Kalmak mı Zor

Ancak kendi koridorunuz iyi durumdaysa mutlaka tını toplamaya yada diğer koridorlara yardım etmeye çalışmalısınız.

Yanınızdaki oyunca kısa süreliğine ordan ayrılacağınızı haber verin ona birkaç Can Mabedi bırakın ve siz yokken güvenli bir şekilde minyon kesebileceğinden emin olun. Koridorunuzdan ayrıldığında bile kule altı saldırıları için bir gözünüz orda bir parmağınızda ultinizde olsun.

3. Anca Beraber, Kanca Beraber

Bard, çatışmalarda pek fazla hasar vermez. Bu yüzden hasar gücü yüksek bir takım arkadaşıyla dolaşması avantajlıdır. Koridorda rakiplerin arkasına aniden beliren Bard ve takım arkadaşı baskın bir kitle kontrolü ve ölümcül hasar anlamına gelir.

kozmik-koruyucu-bard-inceleme-2

Oynanış;

Kozmik Bağ, tek bir hedef çok fazla hasar vermeyebilir. Ancak iki şampiyona birden isabet ettirebilirseniz sersemletme etkisi muazzam olur.

Bard‘ın can mabedleri zaman geçtikçe güç kazansada acil durumlarda ani can doldurma ve hareket hızı kazanma etkisi için onları dost şampiyonların üzerinede atabilirsiniz.

Bard‘ın Sihirli Yolculuk yeteneği takımının çatışmalara hızla girebilmesini ve harita görevlerini çabucak yerine getirmesi sağlayabilir. Ama elinizdeki o fırsatı kullanmadan önce çok iyi düşünüp iyi pozisyon almanız gerekiyor.

Kader Birliği’ni farklı şekillerde kullanılabileceğini unutmayın. Kader Birliği’ni takım arkadaşlarınızın saldırılarına zemin hazırlamak içinde kullanabilirsiniz.

Agac Ata Bard

League of Legends mağazasında Bard ve Ağaç Ata Bard kostümü 17 Mart 09.59’a kadar 1462 RP.

2 Yorumlar

  1. Bard Support olarak gayet başarılı. Acaba diyorum ki jungle olarak oynasak ne kadar kötü olabilir. Bu konuda yardımcı olabiliecek var mı?

    • Kardeş valla jungle oynamak mantıklı ama alt koridorda destek pozisyonunda daha çok fayda sağlarsın takımına. Adc’yi öldürtmezsen olay biter zaten.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here