Uzun zamandır League of Legends‘tan yeni şampiyonlarla ilgili ses çıkmıyor demeye başlamıştık ki beklenen duyuru nihayet geldi. Riot Games ekibi Bard‘ıyla namını bu zaman kadar yürütmüş olan Kozmik Koruyucu Bard‘ı sihirdarlarıyla tanıştırdı.
Oyuncular tarafından genellikle alt koridorda destek şampiyonu seçilmesi beklenen Kozmik Koruyucu Bard, saldırıcı gücü taşıyıcıların yanında omuz omuza savaşmaya hazırlanıyor. Eşsiz bir hareket kabiliyeti ve takımındaki oyuncuların uzun menzilli kapılarından geçmesine olanak sağlayarak takımını zafere ulaştıracaktır.
Kozmik Koruyucu Bard’ın Yetenekleri;
Pasif: Gezginin Çağrısı
Kadim Tınılar
Bard’ın varlığı, Adalet Meydanlarında engin tınıların belirmesine neden olur. Bard topladığı tınılarla kısa süreli hareket hızı artışı, deneyim ve mana elde eder.
Micinler
Bard’ın varlığı, micin adı verilen küçük ruhları kendine çeker ve bu ruhlar onu takip etmeye başlarlar. Bard her saldırdığında, micinlerden biri fırlayıp hedefe fazladan hasar verdikten sonra manevi boyuta geri döner. Bard daha fazla tını topladıkça, onu takip eden micinlerin hem sayısı hem de gücü artar.
Q: Kozmik Bağ
Bard’ın oluşturduğu ruhani enerji patlaması, bir hat üzerinde ilerleyerek isabet ettiği ilk rakibe hasar verir ve onun yavaşlamasına neden olur. Kozmik Bağ bir rakibe isabet ettikten sonra, enerji patlaması yoluna devam ederek ikinci bir hedefe yönelir. Duvara isabet ederse ilk isabet alan hedefi sersemletir. İkinci bir rakibe isabet ederse her iki hedefi de sersemletir.
W: Koruyucunun Mabedi
Bard’ın büyüsüyle cisim bulan bir can çıkını, birkaç saniyeliğine çeşitli güçler kazanır. Çıkının üstünden geçen dost şampiyonlar can değeri ile kısa süreliğine hareket hızı artışı kazanır. Rakipler çıkının üstünde bir süre durarak onu yok edebilir.
E: Sihirli Yolculuk
Bard hedef alınan duvar üzerinde bir kapı açar. Kapı duvarın öbür ucuna açılır ve dost-düşman bütün şampiyonlar girip tek seferliğine bu tünelden geçebilir.
R: Kader Birliği
Bard, kısa bir gecikmenin ardından hedef bölge içindeki tüm birimleri (dost veya düşman fark etmez; şampiyonlar, minyonlar ve kuleler dahil) duraklatır. Bu şekilde donan birimler, yeteneğin etkisi geçene kadar hasar işlemez hale gelir.
Bard’ın beraber iyi çalıştığı şampiyonlar:
Caitlyn – Piltover Şerifi
Sihirdar Vadisi’nde dolaşan bir Bard oldukça, kendi başına kalan başka nişancıların sıkıntı yaşadığı yerde Caitlyn için hayatta kalmak sorun teşkil etmez. Piltover Silahı ile minyon dalgalarını riske girmeden hızlıca temizler, Yordle Kapanı’nın yardımıyla rakibin ormancısını bir yere kadar uzakta tutabilir. Hiç olmadı, 90 Kalibrelik Ağ yerinde kullanıldığında tehlikeli olabilecek noktalardan kaçmasına yetecek hareket kabiliyetine sahip olabilir. Bard koridordaysa, iyi nişan alınmış bir Kozmik Bağ vasıtasıyla Şerif’in Piltover Silahı hedefin işini zorlaştırabilir.
Udyr – Ruh Gezgini
Udyr hedefiyle yüz yüze geldiğinde fırtınalar estirir ama bilindiği üzere asıl zorluğu o noktaya gelene kadar çekiyor zaten. Burada gözler Bard’ın üzerine çevriliyor; Ruh Gezgini, Koruyucunun Mabedi ile çoğu durumda rakip takımın ortasına koşturmak için ihtiyaç duyduğu hıza kavuşacaktır. Rakip bir şekilde kaçıp kurtulsa bile, Bard doğru hesaplanmış bir Kozmik Bağ ve gerektiğinde Kader Birliği kullanarak bu konuda yardımcı olabilir.
Amumu – Hüzünlü Mumya
Hüzünlü Mumya, LoL’ün en güçlü takım çatışması başlatıcı kombosuna sahip şampiyonlarından biri. Ancak, Hüzünlü Mumya’nın Laneti’nin bir anlamı olması için Amumu’nun Q’yu hedefe isabet ettirmesi gerekiyor. Bard’ın hedefi Kozmik Bağ ile yavaşlatması ve ince görüp yerine denk getireceği bir Sihirli Yolculuk, Amumu’nun işini oldukça hızlandıracaktır. Bard tüm bunları kaçırsa bile, Amumu ultiyi patlatmak için konum alırken takımın hedef aldığı rakibi Kader Birliği ile kıstırabilir.
Bard’ın karşısında zorlandığı şampiyonlar:
Rek’Sai – Hiçlik İlleti
Gezgin bir destek şampiyonunu öldürmenin en hızlı yolu, saldırgan bir ormancı seçmektir. Rek’Sai kadar uzağı görebilen başka agresif ormancı da yok. Sarsıntı Hissi, dere tepe düz gezinen Bard’ın izini sürmek için idealdir. Rek’Sai yere gömülürse, Kozmik Koruyucu yaklaştığında onu havaya savurarak skoru alabilir ve güvenli bir şekilde geri çekilebilir. Bard’ın ormanı totemlendiyse, Rek’Sai bu sefer de Hiçlik Hücumu ile konum değiştirerek skora adını yazdırabilir.
Draven – Görkemli Cellat
Bard’ın gönül rahatlığı ile etrafta dolaşabilmesi, nişancısının ani hasar yerine sürekli hasar tercih eden rakiplere denk gelmesine bağlıdır. Oyun başlarındaki gücüyle aman vermeyen Draven bu sınıflandırmaya pek uymadığından, hedefinin canını Bard’ın Mabetleri ile yenilenebileceğinden çok daha hızlı eritebilir.
Leona – Seher Işığı
Tipik bir koridor zorbası olan Leona da tıpkı Draven gibi Bard’ın zayıf noktalarından faydalanabilir. Leona bir takım arkadaşıyla koridorda rakibi tek başına yakalamayı başarırsa, Tutulma’yı devreye sokup Ufuk Kılıcı ve Şafak Kalkanı ile Bard’ın kimsesiz kalan nişancısını, kule altında bile olsa yakalayıp sersemletebilir.