LoL 6.12 Yama Notları

0
38 views

Dün gece yapımcı Riot Games, League of Legends 6.12 yama notlarını oyuncularına sundu. Yeni yamaya göz attığımızda ARAM odaklı olduğunu görebiliyoruz. Ayrıca bazı şampiyonlar için ufak ufak dengelemeler de geldi. İlk olarak şampiyonlar için yapılan güncellemelere göz atacağız. Daha sonrasında ARAM için yeniden düzenlenen özelliklere geçeceğiz. İşte 6.12 yama notları;

Şampiyonlar

İlk olarak Corki ile başlayalım.Geçmiş dönemde oyunun orta safhalarında gücünü oldukça çok hissettiren Corki, son yapılan yamalarla beraber oyundan biraz silinmişti. İhtiyar Pilot’umuz 6.12 yamasıyla gücüne yenien kavuşacak gibi duruyor. Özellikle W – Valkyrie yeteneğinin bekleme süresi düzenlenmesi oyunun ilk bölümünde kendini gösterecek. E – Makineli Tüfek yeteneğinin ise hasar ve zırh oranları arttırıldığını görüyoruz.

Büyücü sınıfının suikastcisi Dalgaların Dümencisi Fizz‘e geçecek olursak, 6.12 yamasında onun için yapılan değişiklere dikkat etmemiz gerekiyor. Bildiğiniz üzere Fizz’i daha etkin kullanabilmemiziçin bekleme sürelerini azaltan eşyalar tercih ediliyordu. Fizz‘in isabet alanın Teemo’nun ki kadar genişlediğini görüyoruz. Ayrıca W – Deniztaşı Zıpkın yeteneğinin taban hasarı azaltıldı. E – Oyunbaz / Düzenbaz yeteneğinin ise bekleme süreleri arttırıldı. Yani kısacası Fizz ile oynamak isteyenler saldırı eşyalarına yatırım yapmaları gerekecek.

Karanlık yüzlü Syndra, geçtiğimiz dönemde oyun orta bölümde kendini oldukça hissettiyordu. Ancak oyunun uzaması onun için pek iç açıcı olmuyordu. Oyunun son bölümden oldukça düşüşe geçen Syndra için 6.12 yamasından güzel haberler var. W – İrade Gücü ve E – Zayıflara Acıma yeteneklerinin oranlarının arttırıldığını görüyoruz. Syndra‘nın zorlandığını zamanlarda gücünü rakiplerine göstermek için yeni bir şans verilmiş.

Eşyalar

6.12 yamasında bazı eşyalarda da değişiklere gidildiğini görüyoruz. Saldırıcı gücü taşıyıcıların ve saldıcı gücü suikastçilerinin vazgeçilmez eşyalarından olan Edebi Kılıç yapılan yeni yama saldırı gücünün arttırıldığını görüyoruz. 65 saldırı gücünden 70’e çıkan Edebi Kılıç, nişancıların oyun sonunda iyi bir yatırım yaptıklarını hissetmeleri önemli kılınacak. > Canbiçen için de bu yazdıklarımızın geçerli olduğunu belirtelim. Canbiçen’in de saldırı gücü 65’ten 70’e çıkarıldı.

Özellikle nişancıların tercih ettiği Dominik Efendi’nin Hürmetleri ve Fani Hatıratı eşyaları için de güncelleme geldi. Karşımıza çıkan tank ağırlıklı şampiyonlar için kullanmamız gereken zırh delici eşyaların başında gelen bu iki eşyanın saldırıcı gücü 40’tan 50’ye arttırıldı.

Yakın çatışmalara girdikleri için cana ihtiyaç duyan ve fazla mana tüketen büyücüler en gerekli olan eşyalardan bir tanesi olan Asırlık Sopa‘nın bedelinin arttırığını görüyoruz. Ancak mana azaldığında yenilenen can miktarı azaltılmış. Toplam bedeli 2600 altından 2700’e çıkan Asırlık Sopa’nın mana can dönüşüm yüzdesi düşürüldü.

ARAM

Aram oyun modu bildiğimiz üzere daha kısa sürdüğü ve bazı oynayamadığımız şampiyonları deneme fırsatı bulduğumuz eğlenceli League of Legends modu olduğunu söylesek yeridir. Riot Games ekibi de ARAM‘da bazı şampiyonlar ve eşyalar için yapılan güncellemeler getirdi.
Öncelik şampiyonlardan başlayacak olursak; Bard‘ın tınıları Sonsuz Uçurum‘da daha hızlı ortaya çıkacak. Nasus‘un katletme başına biriktirdiği yük miktarı ise 3’ten 6’ya yani iki katına çıkarıldı. Nasus’un stack yapmsı ARAM’da zor olduğundan sadece minyonda değil tüm birimlerde iki katı olacak şekilde ayarlandı.

Thresh‘in kendini hissettirme için ruhlara ihtiyacı olduğunu biliyoruz. Yapılan güncellemede Sonsuz Uçurum’da ele geçirilen her ruh, iki ruh sayılacak.

Sihirdar büyülerinin bekleme sürelerinin de azaldığını görüyoruz. Ki bu yapılan güncelleme gerçekten yerinde olmuş. ARAM’ın yüksek tempolu bir mod olduğu aşikar, ancak sihirdar büyüklerinin bekleme süreleri oldukça fazlaydı. Yapımcı ekip de buna kulak verdi ve bekleme sürelerinin azalttı. Aşağıdan bekleme süreleri görebilirsiniz.

Sonsuz Uçurum’da sihirdar büyüsü bekleme süreleri
SIÇRA: 300 saniye ⇒ 180 saniye
ŞİFA: 240 saniye ⇒ 144 saniye
ARINDIR: 210 saniye ⇒ 126 saniye
BİTKİNLİK: 210 saniye ⇒ 126 saniye
TUTUŞTUR: 210 saniye ⇒ 126 saniye
BARİYER: 180 saniye ⇒ 108 saniye
HAYALET: 180 saniye ⇒ 108 saniye

ARAM‘da kazanılan altın miktarının da arttığını görüyoruz. Rakibi katletme başına kazanılan altın miktarı da attırıldı. Ancak minyonlardan kazanılan altın miktarı artık zamanla artamayacak. Her 5 saniyede 22 altın kazanırken 6.12 yamasından sonra 25 altın kazanacağız. Kazanılan altın miktarlarına aşağıdan daha detaylı görebilirsiniz.

PASİF ALTIN: Her 5 saniyede 22 altın ⇒ Her 5 saniyede 25 altın
ŞAMPİYON KATLETME BAŞINA ALTIN: 140 ⇒ 160
YAKIN DÖVÜŞÇÜ MİNYON ALTINI: 26 ⇒ 28
BÜYÜCÜ MİNYON ALTINI:19 ⇒ 20
TOPÇU MİNYON ALTINI: 42 ⇒ 45
SÜPER MİNYON ALTINI: 42 ⇒ 45

ARAM‘da bazı eşyalar malesef rafa kaldırıldığını üzülerek belirtelim. Oyun başında gerekli olan başlangıç eşyaları ve oyun esnasında kullandığımız görüş eşyalarının yanı sıra haritaya özel bazı alternatif eşyalar kaldırıldı. Doran’ın Kılıcı, Doran’ın Yüzüğü, Doran’ın Kalkanı, Sihirli Tarayıcı, Işıkgetiren, Kış Küresi, Entropi ve Keskin Balta Sonsuz Uçurum‘dan kaldırıldı.

6.12 Yamasında Giderilen Hatalar

* Sonsuz Uçurum ve Uğursuz Koruluk’taki kulelerin şampiyonlara olması gerekenden biraz fazla hasar vermelerine neden olan bir hata giderildi.

* Hextech Roketkemer-01’in aktifiyle güçlendirilmiş saldırılar (ör: Ekko’nun E – Zaman Sıçraması yeteneği) arasındaki birkaç etkileşim düzeltildi.

* Elise E – Koza kullandıktan sonra hemen R – Örümcek Hali’ne geçip Koza’nın hedefi üzerinde E – Örümcek İnişi kullanırsa, E – Koza sersemletmesinin yarıda kesilmesine neden olan bir hata giderildi.

* Xin Zhao, E – Karşı Saldırı sırasında Jax’e saldırdığında, Jax’in sıyrıldığı saldırılar artık Xin’in W – Savaş Narası yeteneğinin iyileştirme pasifi için hesaba katılmıyor.

* Sion artık Q – Kırıp Geçir yeteneğine yoğunlaştığı sırada R+Q tuşlarına basarak Kırıp Geçir’i farklı bir yönde yeniden başlatamıyor.

* Lux’ın bazen peş peşe süratle R – Son Parıltı kullanmış gibi görünmesine neden olan görsel bir hata giderildi. Sadece son Son Parıltı gerçekti! Hayalet lazer atışları artık görünmeyecek.

* Başsız Hecarim’in R – Gölgelerin Hücumu yeteneğiyle ortaya çıkan hayalet süvariler yeniden görünür hâle geldi. Gerçi bu da ürkünç bir açıklama oldu…

* Kartopu Savaşı Gnar ve Beyefendi Gnar dönüşüm geçirmek üzereyken ortaya çıkan uyarı parçacıkları geri getirildi

* Kartopu Savaşı Gnar’ın E – Hop yeteneğiyle kazandığı saldırı hızı güçlendirmesine ait parçacık efektleri artık belli açılarda kesilmiyor.

* Gölgeateş Kindred’in normal saldırı parçacık efektleri artık daha kolay görülüyor.

* Gölgeateş Kindred kostümündeki Kurt’un, Kindred’den başka herkese üst üste binmiş iki Kurt gibi görünmesine neden olan hata giderildi.

* Omega Timi Teemo, artık klasik Teemo ile aynı oyundayken klasik Teemo’nun hareket seslendirmesini kopyalamıyor.

* Havuz Partisi Mundo’nun kırık ukulelesi artık Dönüş animasyonunun sonunda zeminde titreşmiyor.

6.12 yaması yayınlandıktan sonra çıkacak olan Sonsuz Karanlık Thresh ve Sonsuz Karanlık Varus kostümleri yakında bizlerle olacak.